VVČ 2010
Základná škola s materskou školou H o r n á S t r e d a
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti
za školský rok 2009/ 2010
Na vedomie: Ľubomír Krajňanský
starosta
Ing, Libuša Zigová
predseda RŠ
Vypracovala: Mgr. Alena Hanichová
Prerokovaná na hodnotiacej pedagogickej rade 30.6.2010
Správa je vypracovaná podľa vyhlášky 9 MŠ SR zo 16.12.2005.- Základnéidentifikačné údaje o škole:
Názov školy: Základná škola s materskou školou Horná Streda
Adresa školy: 916 24 Horná Streda 391
Tel: 032 / 777 31 75, 777 31 12
Internetová adresa: www.zssmhstreda.edupage.org
e-mail: zssmsh.streda@stonline.sk
zssmshorna.streda@gmail.com
Zriaďovateľ: Obec Horná Streda
Riaditeľ: Mgr. Alena Hanichová 032 / 7773175
Zástupca: Mgr. Viliam Žitňanský 0949/166409
Zástupca MŠ: Eva Božiková
Výchovný poradca: Ing. Jarmila Bohovicová 0902 507 664
Predseda Rady školy: Ing. Libuša Zigová 0907 216 251
Vedenie MZ a PK:
MZ 1. – 4.ročník Mgr. Ingrid Palková
PK spol.-vedných predmetov Mgr. Lenka Pavlovičová
PK prírodovedná Mgr. Tomáš Bunček
PK výchovných predmetov Mgr. Lenka Markušová
Koordinátori na ZŠ:
Prevencia drogových závislostí Mgr. Tomáš Galbavý
Správca počítačovej siete Mgr. Tomáš Bunček
Environmentálna výchova Mgr. Tomáš Galbavý
www stránka Mgr. Tomáš Bunček
Školská kronika Mgr. Ingrid Palková
Zameranie školy v školskom roku 2009/ 2010
- na výučbu anglického jazyka od 1. ročníka,
- na tvorbu a ochranu životného prostredia – environmentálne projekty,
- na výučbu práce s počítačom,
- 1.st. - variant jazykový – vyučovanie AJ
- 2.st. – variant 2
- Informatika – nepovinný predmet v 7. – 9. roč.,
- EV navštevovalo 8 žiakov a NV katolícku 104 žiakov,
- učitelia v mimovyučovacom čase pripravujú žiakov na súťaže.
2. Údaje o žiakoch školy za školský rok 2009/ 2010
Ročník
Stav k 15. 9. 2009
Stav k 30. 6. 2010
Počet
tried
Počet žiakov
Z toho Integro-vaných
Počet žiakov
v ŠKD
Počet
tried
Počet žiakov
Z toho Integro-vaných
Počet žiakov
v ŠKD
1.
1
12
0
9
1
12
0
10
2.
1
15
0
10
1
16
0
10
3
1
10
0
3
1
10
0
3
4.
1
7
0
3
1
7
0
2
5.
1
14
1
0
1
14
1
0
6.
1
8
0
0
1
8
2
0
7.
1
17
0
0
1
19
0
0
8.
1
15
0
0
1
15
0
0
9.
1
14
0
0
1
14
1
0
Spolu
9
112
1
25
9
115
3
25
3. Údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ
POČET ŽIAKOV
Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH
POČET TRIED
SPOLU
DIEVČATÁ
ODKLAD
NEZAŠKOLENÍ V MŠ
12
8
1
0
1
4. Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné školy
Z celkového počtu 14 žiakov, všetci boli prijatí na stredné školy a učilištia nasledovne:
Gymnázium P. de Coubertin, Piešťany 1 žiačka
Gymnázium sv. Michala Arch., Piešťany 1 žiačka
OA Milana Hodžu, M. Rázusa, Trenčín 1 žiačka
SZŠ Daxnerova 6, Trnava 1 žiačka
SOŠ, Športová Stará Turá 1 žiak 4-ročný odbor
SOŠ Bzinská ul. Nové Mesto N.V. 2 žiaci 4-ročný odbor
SOŠ Piešťanská ul., NMnV. 3 žiačky 4-ročný odbor
SOŠ , Zigmundíka 334, Vrbové 1 žiačka 4-ročný odbor
SOŠ, obchodu a služieb, Mojmírova, Piešťany 1 žiačka 4- ročný odbor
SOŠ, Jánošíkova, MNnV 1 žiak 3-ročný odbor
Talentových skúšok sa úspešne zúčastnila 1 žiačka ôsmeho ročníka:
Bilingválne gymnázium Žilina 1 žiačka ôsmeho ročníka
Výsledky celoslovenského testovania žiakov 9. ročníka:
Celoslovenského testovania sa v tomto školskom roku v riadnom termíne zúčastnilo 14 žiakov, z toho 1 so ŠVVP .
Naši deviataci
Celoslovenský priemer
Percentil školy
Slovenský jazyk
61,4 %
67,6 %
27,1
Matematika
42,9 %
60,1 %
10,0
5. Počet zamestnancov a ich kvalifikácia
ZŠ
- počet pedagogických pracovníkov 12
- počet prevádzkových pracovníkov5 - /z toho 1 upratovačka na čiastočný
úväzok/
-
počet učiteľov na 1.st. 5 - kvalifikovaní
- počet učiteľov na 2.st. 6 - kvalifikovaní
- počet dôchodcov 1 - kvalifikovaný
ŠKD
- počet vychovávateliek v ŠKD 1 – spĺňa kvalifikačný predpoklad
MŠ
- počet pedagogických pracovníkov 2 – spĺňajú kvalifikačný predpoklad
- počet prevádzkových pracovníkov1 – spĺňa kvalifikačný predpoklad
ŠJ
- počet prevádzkových pracovníkov3 – spĺňajú kvalifikačný predpoklad
6. Ďalšie vzdelávanie
V oblasti ďalšieho vzdelávania si naši pedagógovia rozširovali svoje vedomosti nasledujúcimi spôsobmi:
- konzultačno-metodické semináre – drogová závislosť Mgr. Galbavý,
- jazyková príprava kvalifikovaných učiteľov 1. stupňa Mgr.Palková,
- uvádzanie začínajúcich učiteľov do praxe – Mgr. Pavlovičová, Mgr. Bohovicová.
Okrem uvedených školení sa zamestnanci zúčastňovali rôznych školení podľa aktuálnych ponúk.
7. Zhodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov
Trieda
1.A
2.A
3.A
4A
5.A
6.A
7.A
8.A
9.A
1.-4.
5.-9.
1.-9.
Počet žiakov
12
16
10
7
14
8
19
15
14
45
70
115
Integrovaní
1
2
3
3
Oslob.od pov.doch.
1
1
Oslob.od vyuč.pred.
1
1
Odklad pov. šk. d.
1
1
1
Počet ž. v ŠKD
10
10
3
25
Odhlásenie zo ZŠ
1
1
1
1
1
3
4
Prihlásenie do ZŠ
1
1
1
3
1
2
5
7
Plnenie škol.doch.mimo úz.SR
1
1
1
P r o s p e c h
Prospeli
12
16
9
7
14
7
19
15
13
24
68
112
Výborný prospech
9
7
4
3
5
1
3
3
3
23
15
42
Žiaci vyž.osob.starostl.
1
1
2
3
3
Návrhy na vyšetr.PPP
2
1
1
1
1
0
1
4
3
7
Neprospeli
1
1
1
1
2
3
Neklasifikovaní
Opravné skúšky
2
2
Opakovanie ročníka
1
1
1
1
2
3
P r i e m e r n á z n á m k a
Slov. jaz. a literat.
1,25
1,56
1,33
1,4
1,79
2,25
1,84
2,08
1,93
Cudzí jazyk
1,25
1,56
1,11
1,3
1,79
2,13
1,79
2,31
2,62
Matematika
1,25
1,5
1,22
1,85
1,86
2,63
2,05
2,62
2,36
Ostat. klasif. predm.
1,2
1,04
1,15
1,32
1,05
1,94
1,25
1,67
1,11
S p r á v a n i e
Zníž. znám. – správ.
1
1
2
2
D o c h á d z k a
Vymeškané hodiny
850
875
831
633
701
543
1508
1053
1174
3189
4979
8168
Priemer
67,7
56,2
92,3
90,4
50,1
62,7
79,4
81
83,9
76,6
71,4
Neosprav. hodiny
132
17
2
1
132
20
152
Krúžková činnosť:
NÁZOV KRÚŽKU
PRE KOHO JE URČENÝ
VEDÚCI KRÚŽKU
ANGLIČTINA HROU
I. stupeň
Ingrid Palková
KONVERZÁCIE Z AJ
II.stupeň
Vanda Nižnanská
TANEČNÝ
I. stupeň
Ingrid Palková
STRELECKÝ KRÚŽOK
II.stupeň
Tomáš Galbavý
MLADÍ PRIATELIA PRÍRODY-1.sk.
I. a II. stupeň
Tomáš Galbavý
MLADÍ PRIATELIA PRÍRODY-2.sk.
I. a II. stupeň
Tomáš Galbavý
ŠPORTOVÝ
I. stupeň
Viliam Žitňanský
POČÍTAČOVÝ
I.stupeň
Ingrid Palková
VARENÍ - PEČENÍ- 1.skup.
I. a II. stupeň
Jarmila Bohovicová
VARENÍ - PEČENÍ- 2.skup.
I. a II. stupeň
Jarmila Bohovicová
STRAŠIDELNÁ MATEMATIKA
II.stupeň
Jarmila Bohovicová
TANEČNÝ
II.stupeň
Vanda Nižnanská
FUTBALOVÝ
I. a II. stupeň
Viliam Žitňanský
MATEMATICKÝ- 1 h/ týž.
II. stupeň
Tomáš Bunček
BASKETBALOVÝ
I. a II. stupeň
Viliam Žitňanský
HRAVÁ RUŠTINA- 1.h/ týž.
II. stupeň
Alena Hanichová
HUDOBNO-SPEVÁCKY- 1h/ týž.
I. a II. stupeň
Ján Sabo
Úspechy žiakov v súťažiach
Podjavorinskej Bzince: 3. miesto obvod. kolo
Florbal: 2. miesto oblast. kolo 3. miesto okresné kolo
Basketbal chlapci: 2. miesto oblast.kolo 2. miesto okresné kolo
Tvarovanie vizovického cesta: 5. miesto
8. Inšpekčná činnosť
Štátna školská inšpekcia u nás v školskom roku 2009/2010 nebola.
9. Vnútroškolská kontrola
Bola zameraná na:
- získanie prehľadu o úrovni výchovno – vzdelávacieho procesu,
- získanie prehľadu o odbornej a metodickej pripravenosti učiteľov a výchovných pracovníkov,
- sledovanie odstránenia nedostatkov vo výchovno-vzdelávacej činnosti,
- získanie prehľadu o objektívnosti hodnotenia a klasifikácie žiakov jednotlivými učiteľmi. Využívali sme rozhovory, riadené rozhovory, priame alebo nepriame pozorovanie, hospitácie u každého vyučujúceho kontrolu povinnej dokumentácie, stav a úroveň dozorov, zastupované hodiny, stav a úroveň prosperity žiakov, ich správanie, úspešnosť v jednotlivých predmetoch, žiakov napomínaných k väčšej usilovnosti a zo správania. Usmerňovali a sledovali sme prácu triednych učiteľov. Sledovali sme dodržiavanie pracovného poriadku a ostatných vnútroorgani-začných usmernení. Sledovali sme prechod žiakov zo 4. roč. do 5. roč. Kontrola a usmerňovanie hospodárenia v zmysle platných zákonov prebiehala v súlade s vyhláškami a nariadeniami.
Zistené pozitíva:
- využívanie IKT vo vyučovaní,
- učitelia vedia žiakov zaujať, získať ich pre mimotriedne aktivity,
- vzájomná pomoc a spolupráca medzi učiteľmi,
- práca so vzdelávacím programom ALBERT,
- podpora vzdelávania učiteľov zo strany vedenia.
Zistené nedostatky:
- vo vedení triednej dokumentácie – napr. zápisy do triednych kníh,
- použitie farebného pera / zastupujúca učiteľka v II. ročníku /,
- málo vzájomných hospitácií,
- stále málo využívané pomôcky.
Závery pre budúci šk.rok:
- stále zlepšovanie komunikácie s rodičmi a radou školy,
- zvýšenie počtu vzájomných hospitácií,
- častejšie využívanie názorných pomôcok na vyučovaní.
10. P r á c a m e t o d i c k ý c h o r g á n o v:
V školskom roku 2009 - 2010 pracovali na škole tri predmetové komisie / spoločenskovedná , prírodovedná a výchovy / a jedno metodické združenie pre 1. – 4. roč. Každá PK a MZ si v pláne práce stanovili úlohy a tieto aj priebežne plnili.
Jednotliví vyučujúci sa zúčastňovali školení podľa aktuálnych ponúk.
M Z 1. - 4. ročník
Vyučujúce v tomto združení uplatňovali vo vyučovaní nové poznatky, ktoré získali z ped. časopisov, seminárov a spoločných stretnutí. V učebných plánoch vymedzili základné učivo, pozornosť venovali i rozširujúcemu učivu pre nadaných žiakov. Zapojili sa do prípravy a realizácie kultúrnych programov pri príležitosti Vianočnej besiedky, Dňa matiek, Dňa Zeme. Veľkú pozornosť venovali nácviku čítania s porozumením a komunikatívnym zručnostiam detí. Veľa diskutovali o hodnotení a klasifikácii písomných aj ústnych prejavov žiakov. Pravidelne navštevovali žiacku knižnicu a viedli deti k mimoškolskému čítaniu. Aktualizovali výstavku detských prác. K zlepšeniu kultúrneho rozhľadu detí prispeli návštevy divadelných predstavení, školské výlety a exkurzie. Zúčastňovali sa rôznych športových súťaží.
Východiská pre budúci rok:
- zefektívniť vyučovací proces,
- využívať pomôcky - názornosť na 1.stupni, naďalej sa zúčastňovať zasadnutí MZ,
- pripravovať kultúrne podujatia,
- naďalej budovať estetické prostredie tried a chodieb
- spolupracovať s MŠ pred zápisom detí do 1. ročníka ZŠ
- zúčastňovať sa rôznych podujatí poriadaných na okresnej úrovni,
- pripravovať pre deti súťaže vedomostného a športového typu,
- spolupracovať s PK pri prechode žiakov z I. na II. stupeň
- naďalej podporovať odborný rast vyučujúcich.
PK-spoločenskovedná
Členovia komisie pracovali podľa plánu. Na zasadnutiachh sa prerokovávali plánované úlohy
a aktuálne problémy SJL, AJ, D. Realizovali tieto naplánované úlohy:
S l o v e n s k ý j a z y k:
- dodržiavať platné UO pre 5.-9.ročník ZŠ, schválené MŠ SR s platnosťou od 1.9.1997,
- dodržiavať počty predpísaných diktátov a písomných prác,
- dodržiavať časovo – tematické plány,
- zamerať sa na rozvoj komunikatívnych a písomných zručností,
- zvyšovať vedomostnú úroveň žiakov,
- využívať vo vzdelávacom procese významné sviatky a výročia, zamerať sa na oblasť prevencie
drogovej závislosti a sexuálnej výchovy,
- organizovať kultúrne podujatia a exkurzie,
- využívať metodické materiály a inúdoplnkovú literatúru k dejinám nášho regiónu. Poznávať
významné osobnosti, ktoré prispeli k upevneniu slovenskej štátnosti, prehlbovať rozumovú, mravnú,
etickú a citovú výchovu,
- spolupracovať s PK na 2. stupni pri prechode žiakov zo 4. do 5. ročníka.
A n g l ic k ý j a z y k:
- dodržiavali sa UO pre Aj, ktoré schválilo MŠ SR dňa 27.9.1999 splatnosťou od 1.9.2000,
- vyučovacie hodiny boli zamerané najmä na komunikačné schopnosti žiakov,
- podľa možností sa žiaci na hodinách vzdelávali on line na PC, kde pracovali na rôznych
prístupných webových stránkach,
- vypracovávali rôzne projektové práce, v ktorých využívali osvojené vedomosti z Aj ,
dopĺňali ich informáciami z encyklopédii a internetu.
D e j e p i s:
- vyučujúca postupovala podľa platných učebných osnov,
- žiaci na hodinách poznávali históriu našej oblasti,
- pri výučbe využívali IKT,
- vo vyučovacom procese sa realizovali medzipredmetové vzťahy.
PK-prírodovedná
Práca PK bola zameraná na plnenie úloh vyplývajúcich z plánu práce a z POP. Členovia využívali na realizáciu hlavných úloh učivo predpísané osnovami.. Zastupovali predmety M, F CH, P a Z, zúčastňovali sa rôznych kurzov a projektov. Plnili nasledovné úlohy:
- rozvíjať tvorivosť a samostatné myslenie žiakov,
- venovať pozornosť slaboprospievajúcim, integrovaným i nadaným žiakom,
- žiakom 5. ročníka zabezpečiť plynulý prechod na II. stupeň,
- sledovať a vyhodnocovať výsledky štvrťročných písomných prác, vstupných previerok, ň,
- uplatnovať poznatky zo štúdia odbornej literatúry,
- používať dostupné pomôcky a didaktickú techniku,
- využívať počítače a internet,
- dodržiavať laboratórne práce,
- pripraviť žiakov 9. ročníka na pohovory a na celoslovenské testovanie.
PK-výchovy
Členovia PK – výchovy boli všetci zapojení do plnení vytýčených úloh, ktoré sa podarilo i splniť:
- nad'alej žiakov zapájat' do sút'aží VV, HV, TV - zvýšit' účast' na nich, organizovat' viac školských súťaží, medziškolské zápasy - TV,
- venovat' pozornost' talentovaným deťom a ich rozvoju,
- zúčastňovať sa kultúrnych vystúpení, výletov a exkurzií,
- pracovat' na výchove mravnej, etickej, citovej, environmentálnej, budovat' vzt'ah k práci, žiakov oboznamovať s právami detí - uvedomenie si ochrany samého seba pred šikanovaním, zabránit' šíreniu rasistických názorov,
- prostredníctvom športu viest' žiakov k zdravému spôsobu života, prevencia proti drogám a iným formám návykových látok,
- výchova k manželstvu a rodičovstvu - kultúrne dospievanie, formy rodiny, povinnosti rodičov voči dieťaťu ,...
- vyzdvihnút' význam environmentálnej výchovy a jej vplyv na náš život.
T e l e s n á v ý c h o v a bola zameraná na zvyšovanie telesnej a pohybovej zdatnosti a na upevňovanie zdravia a prípravu žiakov na športové sút'aže poriadané na okresnej úrovni. Vytvorili sme si vlastné súťaže - vianočný ping-pongový turnaj, futbalový turnaj a na konci školského roka basketbalový turnaj žiaci – učitelia.
V ý t v a r n á v ý c h o v a bola zameraná na rozvoj tvorivosti, predstavivosti, výtvarného a estetického cítenia. Práce boli zamerané na ochranu človeka a prírody, protidrogovú tematiku, ľudové tradície (via-nočné ozdoby, kraslice, korbáče) ilustrácie kníh, tematické kreslenie. V priestoroch školy bola pravidelne obmieňaná výzdoba školy.
O b č i a n s k a v ý c h o v a . Pani učiteľky viedli žiakov k národnému povedomiu, prehlbovali mravnú a citovú výchovu. Dôraz kládli na protidrogovú výchovu, výchovu k manželstvu a rodičovstvu a prosocionálnu výchovu.
H u d o b n á v ý c h o v a - učiteľky I. a II. stupňa vzájomne spolupracovali a zapojili sa do nácviku programu na viaceré podujatia počas celého školského roku..
T e c h n i c k á v ý c h o v a žiaci získavali poznatky pri práci s materiálom, ako aj s používaním nástrojov a náradia. Boli vedení k praktickým činnostiam, k estetickému správaniu pri stolovaní, k rozvoju tvorivosti.
Práca ŠKD
V tomto školskom roku bolo zriadené 1 oddelenie, ktoré navštevovali žiaci 1. - 4. ročníka. Pri tomto zložení je práca vel'mi náročná. Napriek tomu si deti plnili svoje povinnosti, pripravovali sa na vyučovanie, rozvíjali svoje záujmy, uspokojovali svoje túžby a potreby. Žiaci sa zapojili do zberovej činnosti, do besied, absolvovali vychádzky a exkurzie. Pripravovali programy na kultúrne podujatia, zhotovovali darčeky pre budúcich prvákov. Pani vychovávatel'ka sa z deťmi zapojila do výzdoby a skrášl'ovania školy. Činnosť ŠKD hodnotíme vel'mi dobre.
Práca výchovnej poradkyne
Funkciu vých. poradkyne zastáva Ing. Bohovicová. Práca výchovnej poradkyne bola zameraná hlavne na poradenstvo pri voľbe povolania. Pracovala podl'a plánu práce.V jednotlivých ročníkoch na 2. stupni výchovná poradkyňa uskutočnila rôzne aktivity zamerané na sebapoznávanie, poznávanie svojich danností a predpokladov pre budúce povolanie.
Končiaci žiaci boli na Dni otvorených dverí škôl, o ktoré prejavili záujem a spoločne sa zúčastnili burzy informácií o školách v Novom Meste nad Váhom . Výchovná poradkyňa uskutočnila stretnutie pre končiacich žiakov a ich rodičov, s cieľom oboznámiť ich s možnosťami štúdia. V priebehu školského roka sa uskutočnilo jedno stretnutie so psychologičkou Mgr. J. Kĺbikovou v 9., 6. a 7. ročníku.
11. Aktivity školy, prezentácia školy na verejnosti
Individuálne aktivity:
- každý vyučujúci v plánoch svojho predmetu
- vychádzky vyplývajúce z učiva prvouky a prírodovedy - I.stupeň
- triedni učitelia v rámci triednických hodín
- ŠKD v plánoch výchovnej činnosti
- pravidelná starostlivosť o areál školy - technická výchova
Spoločné akcie:
- Zimné účelové cvičenie: ochrana prírody – správanie sa v prírode
- Návšteva VHÚ Piešťany
- Čarovná Andersenova noc
- Súťaž o najkrajšieho svetlonosa
- Beseda s programom pre dôchodcov
- Mikuláš
- Vianočné trhy
- Vianočná akadémia
- Futbalový turnaj
- Vianočný turnaj v stolnom tenise
- Karneval
- Apríl – mesiac lesov
- Deň mladých ochrancov prírody
- Deň Zeme – čistenie areálu školy a blízkeho okolia obce
- Deň matiek
- Deň otvorených dverí
- Dopravná výchova - Vrbové
- MDD
- Letné účelové cvičenie: ochrana prírody – správanie sa v prírode
- Basketbalový turnaj učitelia - žiaci
Kultúrno-spoločenské akcie v škole:
- Deň úcty k starším
- 6. rodičovský ples
- Výchovné koncerty
Aktivity v oblasti primárnej drogovej prevencie:
Koordinátor fungoval ako: 1. poradca žiakov,
2. metodik a koordinátor prevencie na ZŠ,
3. podieľal sa na plnení Národného programu boja proti drogám.
V priebehu tohto šk. roka sa zúčastnil zasadnutí a školení koordinátorov prevencie, ktoré organizuje CPPP a P v Novom Meste nad Váhom.
Výlety a exkurzie
I. stupeň:
Škola v prírode Ždiar
Výlet Piešťany
II. stupeň:
Lyžiarsky výcvik – Bachledova dolina
Tropicarium Budapešť
Výlet – Devín a Eurovea Bratislava
Výlet - Dobrá voda, Planinka
12. Priestorové a materiálno-technické podmienky školy
Čo sa nám podarilo?
- ZŠ - postupné odstraňovanie nedostatkov z revízií,
- rekonštrukcia časti vodovodného potrubia,
- maľovanie štyroch tried,
- zakúpenie interaktívnej tabule,
- výsadba kórejskej jedle – náhrada za zlikvidovanú zeleň pod multifunkčným
ihriskom,
- MŠ - rekonštrukcia sociálnych zariadení,
- zavedenie teplej vody deťom na umývanie rúk,
- nové zariadenie v šatni a umyvárke,
- nákup hier,
- ŠKD - nákup pomôcok a hier,
- nákup novej váľandy,
- maľovanie triedy.
Čo nás čaká perspektívne v budúcnosti?
- žalúzie na okná tried,
- zriadenie jazykovej učebne,
- vybavenie učebne TchV,
- výmena podlahových krytín,
- výmena vchodových dvier do všetkých prevádzok,
- maľovanie dvier na triedach,
- maľovanie ostatných priestorov,
- zateplenie budovy.
13. Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy
Nadčasy zamestnancom boli preplácané, peniaze zo vzdelávacích poukazov sa použili na mzdy a materiál pre krúžky. Pravidelne sme dávali robiť všetky revízie: kotolňa, tlakové nádoby, komíny, hasiace prístroje, hydranty, ručné el. náradie, zdvíhacie zariadenia, TV náradie, bleskozvody a elektrické rozvody.
K bezproblémovému chodu školy, odstraňovaniu nedostatkov z revízií a plneniu si záväzkov voči pracovníkom, dodávateľom enegií a služieb,… nám pomáhal pán starosta.
- dotácie zo štátneho rozpočtu
Prenesené kompetencie
9. – 12. / 2009
1. – 8. / 2010
na žiaka
na školu
na žiaka
na školu
Dotácia od KŠU
815,632
86 457,-
1 135,41
127 166,-
9. – 12. / 2009
1. – 8. / 2010
MŠ + ŠJ + ŠKD
35 120,86
49 265,86
- príspevky na čiastočnú úpravu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov
MŠ – 6,63,- € /mesiac;
ŠKD – 3,00,- € /mesiac
9-12/2009
1-6/2010
spolu
poplatky MŠ
505,54
587,46
1 093,-
poplatky ŠKD
300
450,-
750,-
Použitie poplatkov v MŠ:
Nákup hračiek a zariadenia MŠ
Použitie poplatkov v ŠKD:
Hračky a didaktické pomôcky
- finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a ich použitie
Zo 112 žiakov školy odovzdalo našej škole 111 žiakov vzdelávací poukaz / 1 žiačka plní školskú dochádzku osobitným spôsobom /.
príjem 9. - 12. 2009
1 226,40
príjem 1. - 8. 2010
1 864,80
Príjem spolu
3 091,20
Mzdy a odvody 9. - 12. 2009
735, 00
Mzdy a odvody 1. – 8. 2010
1 467,50
Mzdy 2009/ 2010 spolu
2 202,50
Materiál do krúžkov 9. – 12. 2009
491.40
Materiál do krúžkov 1. - 08. 2010
397,30
Materiál 2009/ 2010 spolu
888,70
- finančné prostriedky od rodičov, právnických a fyzických osôb a ich použitie
9-12/2009
1-6/2010
spolu
použitie
nájom telocvične
706,00
60,00
766,00
ŠJ réžia zamestnanci
1 122,00
1 276,00
2 398,00
Revízie a opravy, nákup el. sporáka, čistiace prostředky,
OPP, časť energií
ŠJ réžia cudzí stravníci
161,15
84,79
245,94
nájom priestorov
590,67
1 022,96
1613,63
Oprava strechy, maľovanie
- iné finančné prostriedky
9-12/2009
1-8 /2010
spolu
použitie
Od OcÚ
15 071,14
5 404,49
20 475,63
Pitná voda, oprava hygienických zariadení v MŠ technik PO, BOZP, revízie
Rodičovský ples
1 324,00
1 324,00
učebné pomôcky, interaktívna tabuľa
14. Koncepčný zámer rozvoja školy, jeho plnenie
- Zlepšiť kvalitu výchovno-vzdelávacej práce- podľa najnovších osvedčených metód a foriem práce, pravidelná kontrola vyučovacích výsledkov žiakov, pedagogická pomoc vyučujúcim (podľa potreby), projektové vyučovanie, spolupráca s inými školami a porovnanie úrovne práce žiakov i učiteľov, vytvárať priestor pre individuálnu prácu so žiakmi, spolupráca so Spoločným úradom samosprávy – školským úradom a CPPaP.
darí sa: učitelia majú snahu sa vzdelávať, navštevujú školenia alebo sa sami vzdelávajú, spolupráca s úradmi je veľmi dobrá, pracovníci školského úradu a CPPaP sú ochotní a nápomocní.
- Posilňovať čitateľskú gramotnosť
Nedarí sa:žiaci nečítajú na požadovanej úrovni, najväčšie problémy majú s pochopením čítaného a tiež v orientácii v texte. Na tento cieľ sa vedenie zameria aj v budúcom školskom roku.
- Viesť žiakov k zdravému životnému štýlu - deťom bola ponúknutá široká paleta záujmových krúžkov, rôzne školské i mimoškolské aktivity, v ktorých sa mohli žiaci realizovať a vypĺňať tak zmysluplne svoj voľný čas.
Nedarí sa tak, ako by sme chceli: budeme pokračovať aj v budúcom školskom roku a cieľa- vedome formovať pozitívne myslenie našich žiakov.
- Pokračovať v informatickej výchove našich žiakov i učiteľov –záujem žiakov o informatiku stále rastie, ich zručnosti sa výrazne zlepšujú.
- Interaktívne zážitkové, skúsenostné a kreatívne vyučovanie- výuku zamerať viac na rozvoj tvorivosti, aktívneho vnímania, samostatného myslenia a praktických zručností, ktoré prepájajú učenie so životom a rozvíjajú personálne a sociálne kompetencie žiakov - nedarí sa tak, ako by sme chceli.
15. Spolupráca školy s obcou, radou rodičov a radou školy
Spolupráca s obcou bola na veľmi dobrej úrovni. Pán starosta, Ľubomír Krajňanský je prístupný potrebám školy a aj keď nemá financií nazvyš, pomôže. Za ústretovosť a pomoc vždy, keď potrebujeme, ďakujeme .
Spolupráca s rodičmi a radou školyje tiež na dobrej úrovni, rodičia boli prístupní potrebám školy, pomáhali najmä v oblasti získavania sponzorských príspevkov. V mesiaci január sme uskutočnili 6. rodičovský ples. Výťažok z plesu poskytli rodičia na nákup interaktívnej tabule, pomôcok a odmien pre deti. Ďakujeme.
Záver
Hlavné úlohy a ciele vyplývajúce z plánu práce školy na školský rok 2009/ 2010 sa nám darilo plniť. V budúcom školskom roku chceme vo zveľaďovaní školy pokračovať.
Mgr. Alena Hanichová
riaditeľka školy
V Hornej Strede dňa 27.08. 2010