• VVČ 2010

        •  

                                                                                           

          Základná  škola   s  materskou   školou   H o r n á  S t r e d a

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

          Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti

           

          za školský rok 2009/ 2010

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

                                                                                               Na vedomie:  Ľubomír Krajňanský

                                                                                                                              starosta

           

           

           

           

                                                                                                                      Ing, Libuša Zigová

                                                                                                                           predseda RŠ

           

           

           

           

           

          Vypracovala: Mgr. Alena Hanichová

          Prerokovaná na hodnotiacej pedagogickej rade 30.6.2010
          Správa je vypracovaná podľa vyhlášky 9 MŠ SR zo 16.12.2005.

           

           

          1. Základnéidentifikačné údaje o škole:

           

          Názov školy: Základná škola s materskou školou Horná Streda

           

          Adresa školy: 916 24  Horná Streda 391

           

          Tel:  032 / 777  31 75,  777 31 12

           

          Internetová adresa: www.zssmhstreda.edupage.org

          e-mail: zssmsh.streda@stonline.sk

                        zssmshorna.streda@gmail.com

           

          Zriaďovateľ: Obec Horná Streda

           

          Riaditeľ:   Mgr. Alena Hanichová   032 / 7773175

          Zástupca:  Mgr. Viliam Žitňanský  0949/166409

          Zástupca MŠ:  Eva Božiková

          Výchovný poradca: Ing. Jarmila Bohovicová 0902 507 664

          Predseda Rady školy:  Ing. Libuša  Zigová    0907 216 251

           

          Vedenie MZ a PK:

                MZ 1. – 4.ročník                                        Mgr. Ingrid Palková

                PK spol.-vedných predmetov                     Mgr. Lenka Pavlovičová

                PK prírodovedná                                       Mgr. Tomáš Bunček

                PK výchovných predmetov                         Mgr. Lenka Markušová

           

          Koordinátori na ZŠ:

                Prevencia drogových závislostí                    Mgr. Tomáš Galbavý

                Správca počítačovej siete                           Mgr. Tomáš Bunček

                      Environmentálna výchova                            Mgr. Tomáš Galbavý

                      www stránka                                              Mgr. Tomáš Bunček

                      Školská kronika                                         Mgr. Ingrid Palková

           

               Zameranie školy v školskom roku 2009/ 2010

          • na výučbu anglického jazyka od 1. ročníka,
          • na tvorbu a ochranu životného prostredia – environmentálne projekty,
          • na výučbu práce s počítačom,
          • 1.st. - variant jazykový – vyučovanie AJ 
          • 2.st. – variant 2
          • Informatika – nepovinný predmet v 7. – 9. roč.,
          • EV navštevovalo 8 žiakov a  NV katolícku  104 žiakov,
          • učitelia v mimovyučovacom čase pripravujú žiakov na súťaže.

           

          2. Údaje o žiakoch školy za školský rok 2009/ 2010

           

           

          Ročník

          Stav k 15. 9. 2009

          Stav k 30. 6. 2010

          Počet

          tried

          Počet žiakov

          Z toho Integro-vaných

          Počet žiakov

           v ŠKD

          Počet

          tried

          Počet žiakov

          Z toho Integro-vaných

          Počet žiakov

           v ŠKD

          1.

          1

          12

          0

          9

          1

          12

          0

          10

          2.

          1

          15

          0

          10

          1

          16

          0

          10

          3

          1

          10

          0

          3

          1

          10

          0

          3

          4.

          1

          7

          0

          3

          1

          7

          0

          2

          5.

          1

          14

          1

          0

          1

          14

          1

          0

          6.

          1

          8

          0

          0

          1

          8

          2

          0

          7.

          1

          17

          0

          0

          1

          19

          0

          0

          8.

          1

          15

          0

          0

          1

          15

          0

          0

          9.

          1

          14

          0

          0

          1

          14

          1

          0

          Spolu

          9

          112

          1

          25

          9

          115

          3

          25

           

           

           

           

          3. Údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ

           

           

          POČET  ŽIAKOV

          Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH

          POČET  TRIED

          SPOLU

          DIEVČATÁ

           

          ODKLAD

           

          NEZAŠKOLENÍ V MŠ

           

           

           

          12

          8

          1

          0

          1

           

           

           

          4. Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné školy

           

               Z celkového počtu  14 žiakov, všetci boli prijatí na stredné školy a učilištia nasledovne:

              Gymnázium P. de Coubertin, Piešťany                             1 žiačka

              Gymnázium sv. Michala Arch., Piešťany                          1 žiačka

              OA Milana Hodžu, M. Rázusa, Trenčín                           1 žiačka

              SZŠ Daxnerova 6, Trnava                                              1 žiačka           

             SOŠ, Športová Stará Turá                                               1 žiak               4-ročný odbor

             SOŠ Bzinská ul. Nové Mesto  N.V.                                2 žiaci              4-ročný odbor

             SOŠ Piešťanská ul., NMnV.                                           3 žiačky            4-ročný odbor

             SOŠ , Zigmundíka 334, Vrbové                                       1 žiačka           4-ročný odbor

             SOŠ, obchodu a služieb, Mojmírova, Piešťany             1 žiačka           4- ročný odbor

             SOŠ, Jánošíkova, MNnV                                                1 žiak               3-ročný odbor

             Talentových skúšok sa úspešne zúčastnila 1 žiačka ôsmeho ročníka:

             Bilingválne gymnázium Žilina                                             1 žiačka  ôsmeho ročníka

           

          Výsledky celoslovenského testovania žiakov 9. ročníka:

           

          Celoslovenského testovania sa v tomto  školskom roku v  riadnom termíne zúčastnilo 14 žiakov, z toho 1 so ŠVVP  .

           

           

           

          Naši deviataci

          Celoslovenský priemer

          Percentil školy

          Slovenský jazyk

           61,4 %

                           67,6 %

                              27,1

          Matematika

          42,9 %

          60,1 %

          10,0

           

           

           

           5.  Počet zamestnancov a ich kvalifikácia

           

          • počet pedagogických pracovníkov             12
          • počet prevádzkových pracovníkov5 - /z toho 1 upratovačka  na čiastočný                      

                                                                                       úväzok/

          • počet učiteľov na 1.st.                               5 -  kvalifikovaní
            • počet učiteľov na 2.st.                             6 -  kvalifikovaní                                                                                    
          • počet dôchodcov                                      1 -  kvalifikovaný

           

          ŠKD

          • počet vychovávateliek v ŠKD                   1 – spĺňa kvalifikačný predpoklad

           

          • počet pedagogických pracovníkov             2 – spĺňajú kvalifikačný predpoklad
          • počet prevádzkových pracovníkov1 – spĺňa kvalifikačný predpoklad
                    ŠJ
          • počet prevádzkových pracovníkov3 – spĺňajú kvalifikačný predpoklad

           

          6. Ďalšie vzdelávanie

           

          V oblasti ďalšieho vzdelávania si naši pedagógovia rozširovali svoje vedomosti nasledujúcimi spôsobmi:

          • konzultačno-metodické semináre – drogová závislosť Mgr. Galbavý,
          • jazyková príprava kvalifikovaných učiteľov 1. stupňa Mgr.Palková,
          • uvádzanie začínajúcich učiteľov do praxe – Mgr. Pavlovičová, Mgr. Bohovicová.

           

          Okrem uvedených školení sa zamestnanci zúčastňovali rôznych školení podľa aktuálnych ponúk.

           

           

          7.  Zhodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov

           

          Trieda

          1.A

          2.A

          3.A

          4A

          5.A

          6.A

          7.A

          8.A

          9.A

          1.-4.

          5.-9.

          1.-9.

          Počet žiakov

          12

          16

          10

          7

          14

          8

          19

          15

          14

          45

          70

          115

          Integrovaní

           

           

           

           

          1

          2

           

           

           

           

          3

          3

          Oslob.od pov.doch.

           

           

           

           

           

           

           

          1

           

           

           

          1

          Oslob.od vyuč.pred.

           

           

           

           

           

           

           

           

          1

           

           

          1

          Odklad pov. šk. d.

          1

           

           

           

           

           

           

           

           

          1

           

          1

          Počet ž. v ŠKD

          10

          10

          3

           

           

           

           

           

           

           

           

          25

          Odhlásenie zo ZŠ

          1

           

           

           

           

          1

          1

          1

           

          1

          3

          4

          Prihlásenie do ZŠ

          1

          1

           

           

           

             1

          3

          1

           

             2

          5

          7

          Plnenie škol.doch.mimo úz.SR

           

           

           

           

           

           

           

          1

           

           

          1

           

          1

          P r o s p e c h

          Prospeli

          12

          16

          9

          7

          14

          7

          19

          15

          13

          24

          68

          112

          Výborný prospech

          9

           7

          4

           3

          5

          1

            3

            3

          3

          23

          15

           42

          Žiaci vyž.osob.starostl.

           

           

          1

           

          1

          2

           

           

           

           

          3

            3

          Návrhy na vyšetr.PPP

          2

           

          1

          1

           

          1

          1

          0

          1

          4

          3

           7

          Neprospeli

           

           

          1

           

           

          1

           

           

          1

          1

          2

          3

          Neklasifikovaní

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

          Opravné skúšky

           

           

           

           

           

           

           

          2

           

           

           

          2

          Opakovanie ročníka

           

           

          1

           

           

          1

           

           

          1

          1

          2

          3

          P r i e m e r n á     z n á m k a

          Slov. jaz. a literat.

          1,25

          1,56

          1,33

          1,4

          1,79

          2,25

          1,84

          2,08

          1,93

           

           

           

          Cudzí jazyk

          1,25

          1,56

          1,11

          1,3

          1,79

          2,13

          1,79

          2,31

          2,62

           

           

           

          Matematika

          1,25

          1,5

          1,22

          1,85

          1,86

          2,63

          2,05

          2,62

          2,36

           

           

           

          Ostat. klasif. predm.

          1,2

          1,04

          1,15

          1,32

          1,05

          1,94

          1,25

          1,67

          1,11

           

           

           

          S p r á v a n i e

          Zníž. znám. – správ.

           

           

           

           

           

          1

           

          1

           

           

          2

          2

          D o c h á d z k a

          Vymeškané hodiny

          850

          875

          831

          633

          701

          543

          1508

          1053

          1174

          3189

          4979

          8168

          Priemer

          67,7

          56,2

          92,3

          90,4

          50,1

          62,7

          79,4

          81

          83,9

          76,6

          71,4

           

          Neosprav. hodiny

           

           

          132

           

           

          17

           

          2

          1

          132

          20

          152

           

           

          Krúžková činnosť:

           

          NÁZOV KRÚŽKU

          PRE KOHO JE URČENÝ

           VEDÚCI KRÚŽKU

          ANGLIČTINA HROU

          I. stupeň

          Ingrid Palková

          KONVERZÁCIE Z AJ

          II.stupeň

          Vanda Nižnanská

          TANEČNÝ

          I. stupeň

          Ingrid Palková

          STRELECKÝ KRÚŽOK

          II.stupeň

          Tomáš Galbavý

          MLADÍ PRIATELIA PRÍRODY-1.sk.

          I. a II. stupeň

          Tomáš Galbavý

          MLADÍ PRIATELIA PRÍRODY-2.sk.

          I. a II. stupeň

          Tomáš Galbavý

          ŠPORTOVÝ

          I. stupeň

          Viliam Žitňanský

          POČÍTAČOVÝ

          I.stupeň

          Ingrid Palková

          VARENÍ - PEČENÍ- 1.skup.

          I.  a  II. stupeň

          Jarmila Bohovicová

          VARENÍ - PEČENÍ- 2.skup.

          I.  a  II. stupeň

          Jarmila Bohovicová

          STRAŠIDELNÁ MATEMATIKA

          II.stupeň

          Jarmila Bohovicová

          TANEČNÝ

          II.stupeň

          Vanda Nižnanská

          FUTBALOVÝ

          I.  a  II. stupeň

          Viliam Žitňanský

          MATEMATICKÝ- 1 h/ týž.

          II. stupeň

          Tomáš Bunček

          BASKETBALOVÝ

          I.  a  II. stupeň

          Viliam Žitňanský

          HRAVÁ RUŠTINA- 1.h/ týž.

          II. stupeň

          Alena Hanichová

          HUDOBNO-SPEVÁCKY- 1h/ týž.

          I.  a  II. stupeň

          Ján Sabo


              Úspechy žiakov v súťažiach

           

          Podjavorinskej Bzince:               3. miesto obvod. kolo 

           

          Florbal:                                       2. miesto oblast. kolo         3. miesto okresné kolo

           

          Basketbal  chlapci:                     2. miesto oblast.kolo           2. miesto  okresné kolo

           

          Tvarovanie vizovického cesta:   5. miesto

           

           

               8. Inšpekčná činnosť

                 Štátna školská inšpekcia u nás v školskom roku 2009/2010 nebola.

           

               9. Vnútroškolská kontrola

          Bola zameraná na:

          - získanie prehľadu o úrovni výchovno – vzdelávacieho procesu,

          - získanie prehľadu o odbornej a metodickej pripravenosti učiteľov a výchovných pracovníkov,

          - sledovanie odstránenia nedostatkov vo výchovno-vzdelávacej činnosti,

          - získanie prehľadu o objektívnosti hodnotenia a klasifikácie žiakov jednotlivými učiteľmi. Využívali sme rozhovory, riadené rozhovory, priame alebo nepriame pozorovanie, hospitácie u každého vyučujúceho kontrolu povinnej dokumentácie, stav a úroveň dozorov, zastupované hodiny, stav a úroveň prosperity žiakov, ich správanie, úspešnosť v jednotlivých predmetoch, žiakov napomínaných k väčšej usilovnosti a zo správania. Usmerňovali a sledovali sme prácu triednych učiteľov. Sledovali sme dodržiavanie pracovného poriadku a ostatných vnútroorgani-začných usmernení. Sledovali sme prechod žiakov zo 4. roč. do 5. roč.  Kontrola a usmerňovanie hospodárenia v zmysle platných zákonov prebiehala v súlade s vyhláškami a nariadeniami.

           

          Zistené pozitíva:

           

          • využívanie IKT vo vyučovaní,
          • učitelia vedia žiakov zaujať, získať ich pre mimotriedne aktivity,
          • vzájomná pomoc a spolupráca medzi učiteľmi,
          • práca so vzdelávacím programom ALBERT,
          • podpora vzdelávania učiteľov zo strany vedenia.

           

          Zistené nedostatky:

           

          • vo vedení triednej dokumentácie – napr. zápisy do triednych kníh,
          • použitie farebného pera / zastupujúca učiteľka v II. ročníku /,
          • málo vzájomných hospitácií,
          • stále málo využívané pomôcky.

           

          Závery pre budúci šk.rok:

           

          • stále zlepšovanie komunikácie s rodičmi a radou školy,
          • zvýšenie počtu vzájomných hospitácií,
          • častejšie využívanie názorných pomôcok na vyučovaní.

           

           

          10.  P r á c a     m e t o d i c k ý c h    o r g á n o v:

           

             V školskom roku 2009 - 2010 pracovali na škole tri predmetové komisie / spoločenskovedná , prírodovedná a výchovy / a jedno metodické združenie pre 1. – 4. roč. Každá PK a MZ  si v pláne práce stanovili úlohy a tieto aj priebežne plnili.

          Jednotliví vyučujúci sa zúčastňovali školení podľa aktuálnych  ponúk. 

           

           

          M Z   1. - 4. ročník

           

              Vyučujúce v tomto združení uplatňovali vo vyučovaní nové poznatky, ktoré získali z ped. časopisov, seminárov a spoločných stretnutí. V učebných plánoch vymedzili základné učivo, pozornosť venovali i rozširujúcemu učivu pre nadaných žiakov. Zapojili sa do prípravy a realizácie kultúrnych programov pri príležitosti Vianočnej besiedky, Dňa matiek, Dňa Zeme. Veľkú pozornosť venovali nácviku čítania s porozumením a komunikatívnym zručnostiam detí. Veľa diskutovali o hodnotení a klasifikácii písomných aj ústnych prejavov žiakov. Pravidelne navštevovali žiacku knižnicu a viedli deti k mimoškolskému čítaniu. Aktualizovali  výstavku detských prác. K zlepšeniu kultúrneho rozhľadu detí prispeli návštevy divadelných predstavení, školské výlety a exkurzie. Zúčastňovali sa rôznych športových súťaží.

          Východiská pre budúci rok:

          • zefektívniť vyučovací proces,
          • využívať pomôcky - názornosť na 1.stupni, naďalej sa zúčastňovať zasadnutí MZ,
          • pripravovať kultúrne podujatia,
          • naďalej budovať estetické prostredie tried a chodieb
          • spolupracovať s MŠ pred zápisom detí do 1. ročníka ZŠ
          • zúčastňovať sa rôznych podujatí poriadaných na okresnej úrovni,
          • pripravovať pre deti súťaže vedomostného a športového typu,
          • spolupracovať s PK pri prechode žiakov z I. na II. stupeň
          • naďalej podporovať odborný rast vyučujúcich.

          PK-spoločenskovedná

           

              Členovia komisie pracovali podľa plánu. Na zasadnutiachh sa prerokovávali plánované úlohy

          a aktuálne problémy SJL, AJ, D. Realizovali tieto naplánované úlohy:    

           

          S l o v e n s k ý  j a z y k:

          - dodržiavať platné UO pre 5.-9.ročník ZŠ, schválené MŠ SR s platnosťou od 1.9.1997,

          - dodržiavať počty predpísaných diktátov a písomných prác,

          - dodržiavať  časovo – tematické plány,

          - zamerať sa na rozvoj komunikatívnych a písomných zručností,

          - zvyšovať vedomostnú úroveň žiakov,

          - využívať vo vzdelávacom procese významné sviatky a výročia, zamerať sa na oblasť  prevencie         

            drogovej závislosti a sexuálnej výchovy,          

          - organizovať kultúrne podujatia a exkurzie,

          - využívať metodické materiály a inúdoplnkovú literatúru k dejinám nášho regiónu. Poznávať    

            významné osobnosti, ktoré prispeli k upevneniu slovenskej štátnosti, prehlbovať rozumovú, mravnú,  

            etickú a citovú výchovu,

          - spolupracovať s PK na 2. stupni pri prechode žiakov zo  4. do 5. ročníka.

           

             

          A n g l ic k ý  j a z y k:

          -  dodržiavali sa UO pre Aj, ktoré schválilo MŠ SR dňa 27.9.1999 splatnosťou od 1.9.2000,

          -  vyučovacie hodiny boli zamerané najmä na komunikačné schopnosti žiakov,

          -  podľa možností  sa žiaci na hodinách vzdelávali  on line na PC, kde pracovali na rôznych

             prístupných webových stránkach,

          -  vypracovávali rôzne projektové práce, v ktorých využívali osvojené vedomosti z Aj  ,

             dopĺňali ich informáciami z encyklopédii a internetu.

           

           

          D e j e p i s:

          -  vyučujúca postupovala  podľa platných učebných osnov,

          -  žiaci na hodinách poznávali  históriu našej oblasti,

          -  pri výučbe využívali  IKT,

          -  vo vyučovacom procese sa  realizovali medzipredmetové vzťahy.

          PK-prírodovedná


               Práca PK bola zameraná  na plnenie úloh vyplývajúcich z plánu práce a z POP. Členovia  využívali na realizáciu hlavných úloh  učivo predpísané osnovami.. Zastupovali predmety M, F CH, P a Z, zúčastňovali sa rôznych kurzov a projektov. Plnili nasledovné úlohy:

          • rozvíjať tvorivosť a samostatné myslenie žiakov,
          • venovať pozornosť slaboprospievajúcim, integrovaným i nadaným žiakom,
          • žiakom 5. ročníka zabezpečiť plynulý prechod na II. stupeň,
          • sledovať a vyhodnocovať výsledky štvrťročných písomných prác, vstupných previerok, ň,
          • uplatnovať poznatky zo štúdia odbornej literatúry,
          • používať dostupné pomôcky a didaktickú techniku,
          • využívať počítače a internet,
          • dodržiavať laboratórne práce,
          • pripraviť žiakov 9. ročníka na pohovory a na celoslovenské testovanie.


          PK-výchovy


              Členovia PK – výchovy  boli všetci  zapojení do plnení vytýčených úloh, ktoré sa podarilo i splniť:

          • nad'alej žiakov zapájat' do sút'aží VV, HV, TV - zvýšit' účast' na nich, organizovat' viac školských súťaží, medziškolské zápasy - TV,
          • venovat' pozornost' talentovaným deťom a ich rozvoju,
          • zúčastňovať sa kultúrnych vystúpení, výletov a  exkurzií,
          • pracovat' na výchove mravnej, etickej, citovej, environmentálnej, budovat' vzt'ah k práci, žiakov oboznamovať s právami detí - uvedomenie si ochrany samého seba pred šikanovaním, zabránit' šíreniu rasistických názorov,
          • prostredníctvom športu viest' žiakov k zdravému spôsobu života, prevencia proti drogám a iným formám návykových látok,
          • výchova k manželstvu a rodičovstvu - kultúrne dospievanie, formy rodiny, povinnosti rodičov voči dieťaťu ,...
          • vyzdvihnút' význam environmentálnej výchovy a jej vplyv na náš život.


          T e l e s n á   v ý c h o v a  bola zameraná na zvyšovanie telesnej a pohybovej zdatnosti a na upevňovanie zdravia a prípravu žiakov na športové sút'aže  poriadané na okresnej úrovni. Vytvorili sme si vlastné súťaže - vianočný ping-pongový turnaj, futbalový turnaj a na konci  školského roka basketbalový turnaj žiaci – učitelia. 

          V ý t v a r n á   v ý c h o v a  bola zameraná na rozvoj tvorivosti, predstavivosti, výtvarného a estetického cítenia. Práce boli zamerané na ochranu človeka a prírody, protidrogovú tematiku, ľudové tradície (via-nočné ozdoby, kraslice, korbáče) ilustrácie kníh, tematické kreslenie. V priestoroch školy bola pravidelne obmieňaná výzdoba školy.

          O b č i a n s k a  v ý c h o v a . Pani učiteľky viedli žiakov k národnému povedomiu, prehlbovali mravnú a citovú výchovu. Dôraz kládli na protidrogovú výchovu, výchovu k manželstvu a rodičovstvu a prosocionálnu výchovu.


          H u d o b n á   v ý c h o v a  - učiteľky I. a II. stupňa vzájomne spolupracovali a zapojili sa do nácviku programu na viaceré podujatia počas celého školského roku..


          T e c h n i c k á   v ý c h o v a  žiaci získavali poznatky pri práci s materiálom, ako aj s používaním nástrojov a náradia. Boli vedení k praktickým činnostiam, k estetickému správaniu pri stolovaní, k rozvoju tvorivosti.



          Práca ŠKD


              V tomto školskom roku bolo zriadené 1 oddelenie, ktoré navštevovali žiaci 1. - 4. ročníka. Pri tomto zložení je práca vel'mi náročná. Napriek tomu si deti plnili svoje povinnosti, pripravovali sa na vyučovanie, rozvíjali svoje záujmy, uspokojovali svoje túžby a potreby. Žiaci sa zapojili do zberovej činnosti, do besied, absolvovali vychádzky a exkurzie. Pripravovali programy na kultúrne podujatia, zhotovovali darčeky pre budúcich prvákov. Pani vychovávatel'ka  sa z deťmi zapojila do výzdoby a skrášl'ovania školy. Činnosť ŠKD hodnotíme vel'mi dobre.


          Práca výchovnej poradkyne

               Funkciu vých. poradkyne zastáva Ing. Bohovicová. Práca výchovnej poradkyne bola zameraná hlavne na poradenstvo pri voľbe povolania. Pracovala podl'a plánu práce.V jednotlivých ročníkoch na 2. stupni výchovná poradkyňa uskutočnila rôzne aktivity  zamerané na sebapoznávanie, poznávanie svojich danností a predpokladov pre budúce  povolanie.

          Končiaci  žiaci boli na Dni otvorených dverí škôl, o ktoré prejavili záujem a spoločne sa  zúčastnili burzy  informácií o školách v Novom Meste nad Váhom . Výchovná  poradkyňa  uskutočnila  stretnutie  pre  končiacich  žiakov  a  ich  rodičov,  s  cieľom oboznámiť ich  s možnosťami  štúdia. V priebehu školského roka sa  uskutočnilo  jedno stretnutie so psychologičkou  Mgr. J. Kĺbikovou v  9., 6. a  7. ročníku.

           

           

          11.  Aktivity školy, prezentácia školy na verejnosti

           

          Individuálne aktivity:

           

          • každý vyučujúci v plánoch svojho predmetu
          • vychádzky vyplývajúce z učiva prvouky a prírodovedy - I.stupeň
          • triedni  učitelia v rámci triednických hodín
          • ŠKD v plánoch výchovnej činnosti
          • pravidelná starostlivosť o areál školy  - technická výchova

           

          Spoločné akcie:

          • Zimné účelové cvičenie: ochrana prírody – správanie sa v prírode
          • Návšteva VHÚ Piešťany
          • Čarovná Andersenova noc
          • Súťaž o najkrajšieho svetlonosa
          • Beseda s programom pre dôchodcov
          • Mikuláš
          • Vianočné trhy
          • Vianočná akadémia
          • Futbalový turnaj
          • Vianočný turnaj v stolnom tenise
          • Karneval
          • Apríl – mesiac lesov
          • Deň mladých ochrancov prírody
          • Deň Zeme – čistenie areálu školy a blízkeho okolia obce
          • Deň matiek
          • Deň otvorených dverí
          • Dopravná výchova - Vrbové
          • MDD
          • Letné účelové cvičenie: ochrana prírody – správanie sa v prírode
          • Basketbalový turnaj učitelia - žiaci

           

           

          Kultúrno-spoločenské  akcie v škole:

           

          • Deň úcty k starším
          • 6. rodičovský ples
          • Výchovné  koncerty

           

           

               Aktivity v oblasti primárnej drogovej prevencie:

          Koordinátor fungoval ako: 1. poradca žiakov,

                                                                 2. metodik a koordinátor prevencie na ZŠ,

                                                     3. podieľal sa na plnení Národného programu boja proti drogám.

          V priebehu tohto šk. roka  sa zúčastnil zasadnutí a školení koordinátorov prevencie, ktoré organizuje CPPP a P  v Novom Meste nad Váhom. 

           

           

          Výlety a exkurzie

           

          I. stupeň:

          Škola v prírode Ždiar

          Výlet Piešťany 

           

          II. stupeň:

          Lyžiarsky výcvik – Bachledova dolina

          Tropicarium Budapešť

          Výlet – Devín a Eurovea Bratislava

          Výlet -  Dobrá voda, Planinka

           

          12.  Priestorové  a materiálno-technické  podmienky  školy

           

          Čo sa nám podarilo?

           

          • ZŠ    - postupné odstraňovanie nedostatkov z revízií,

          - rekonštrukcia časti vodovodného potrubia,

          - maľovanie  štyroch tried,

          - zakúpenie interaktívnej tabule,

          - výsadba kórejskej jedle – náhrada za zlikvidovanú zeleň pod multifunkčným   

             ihriskom,

           

          • MŠ    - rekonštrukcia sociálnych zariadení,

                                - zavedenie teplej vody deťom na umývanie rúk,

                                - nové zariadenie v šatni a umyvárke,

                                - nákup hier,

                            

          • ŠKD   - nákup pomôcok a hier,

                                 - nákup novej  váľandy,

                                 - maľovanie triedy.

           

          Čo nás čaká perspektívne v budúcnosti?

           

          • žalúzie na okná tried,
          • zriadenie jazykovej učebne,
          • vybavenie učebne TchV,
          • výmena podlahových krytín,
          • výmena vchodových dvier do všetkých prevádzok,
          • maľovanie dvier na triedach,
          • maľovanie ostatných priestorov,
          • zateplenie budovy.

           

           

          13.  Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy

           

          Nadčasy zamestnancom boli preplácané, peniaze zo vzdelávacích poukazov sa použili na mzdy a materiál pre krúžky. Pravidelne sme dávali robiť  všetky revízie: kotolňa, tlakové nádoby, komíny, hasiace prístroje, hydranty, ručné el. náradie, zdvíhacie zariadenia, TV náradie,  bleskozvody a elektrické rozvody.

          K bezproblémovému chodu  školy, odstraňovaniu nedostatkov z revízií a  plneniu si záväzkov voči pracovníkom, dodávateľom enegií a služieb,… nám pomáhal pán starosta.

           

           

          1. dotácie zo štátneho rozpočtu

          Prenesené kompetencie

          9. – 12. / 2009  

          1. – 8. / 2010

          na žiaka

          na školu

          na žiaka

          na školu

          Dotácia od KŠU

          815,632

          86 457,-

          1 135,41

          127 166,-

           

           

          9. – 12. / 2009

          1. – 8. / 2010

          MŠ + ŠJ + ŠKD

          35 120,86

          49 265,86

           

           

          1. príspevky na čiastočnú úpravu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov

           

          MŠ –    6,63,- € /mesiac;

          ŠKD –  3,00,- € /mesiac

           

           

           

           

           

           

           

          9-12/2009

          1-6/2010

          spolu

           

          poplatky MŠ

          505,54

               587,46

          1 093,-

           

          poplatky ŠKD

                 300

               450,-

                     750,-

           

           

           

           

           

           

           

          Použitie poplatkov v MŠ:

           

           

           

          Nákup hračiek a zariadenia MŠ

           

           

           

           

           

          Použitie poplatkov v ŠKD:

           

           

           

          Hračky a didaktické pomôcky

           

           

           

          1. finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a ich použitie

          Zo 112  žiakov školy odovzdalo našej škole 111 žiakov vzdelávací poukaz / 1 žiačka plní školskú dochádzku osobitným spôsobom /.

           

           

          príjem  9. - 12. 2009

           1 226,40

           

          príjem  1. - 8. 2010

           1 864,80

           

          Príjem spolu

           3 091,20

           

           

           

           

           

          Mzdy  a odvody 9. - 12. 2009

              735, 00

           

          Mzdy  a odvody 1. – 8. 2010

           1 467,50

           

          Mzdy 2009/ 2010 spolu

          2 202,50

           

          Materiál do krúžkov  9. – 12. 2009

                  491.40

          Materiál do krúžkov  1. -  08. 2010

                  397,30

          Materiál  2009/ 2010 spolu

                 888,70

           

           

           

          1. finančné prostriedky od rodičov, právnických a fyzických osôb a ich použitie

           

           

           

          9-12/2009

          1-6/2010

          spolu

          použitie

          nájom telocvične

                 706,00

                   60,00

          766,00

           

          ŠJ réžia zamestnanci

              1 122,00

          1 276,00

            2 398,00

          Revízie a opravy, nákup el. sporáka, čistiace prostředky,

          OPP, časť energií

          ŠJ réžia cudzí stravníci

                 161,15

             84,79

          245,94

          nájom priestorov

           

                  590,67

           

           

             1 022,96

           

             1613,63

          Oprava strechy, maľovanie

           

           

           

           

           

          1. iné finančné prostriedky

           

           

          9-12/2009

          1-8 /2010

          spolu

          použitie

          Od OcÚ

            15 071,14

             5 404,49

            20 475,63

          Pitná voda,  oprava hygienických zariadení v MŠ technik PO, BOZP, revízie

          Rodičovský ples

           

             1 324,00  

              1 324,00

          učebné pomôcky, interaktívna tabuľa

           

           

           

              14.  Koncepčný zámer rozvoja školy, jeho plnenie

           

          • Zlepšiť kvalitu výchovno-vzdelávacej  práce- podľa najnovších osvedčených metód a foriem práce, pravidelná kontrola vyučovacích výsledkov žiakov, pedagogická pomoc vyučujúcim (podľa potreby), projektové vyučovanie, spolupráca s inými školami a porovnanie úrovne práce žiakov i učiteľov,  vytvárať priestor pre individuálnu prácu so žiakmi, spolupráca so Spoločným úradom samosprávy – školským úradom a CPPaP.

                darí sa: učitelia majú snahu sa vzdelávať, navštevujú školenia alebo sa  sami             vzdelávajú,  spolupráca s úradmi je veľmi dobrá, pracovníci školského úradu a CPPaP sú  ochotní a nápomocní.

           

          • Posilňovať čitateľskú gramotnosť

          Nedarí sa:žiaci nečítajú na požadovanej úrovni, najväčšie problémy majú s pochopením čítaného a tiež v orientácii v texte. Na tento cieľ sa vedenie zameria aj v budúcom školskom roku.

           

          • Viesť žiakov k zdravému životnému štýlu - deťom bola ponúknutá široká paleta záujmových krúžkov, rôzne školské i mimoškolské aktivity, v ktorých sa mohli žiaci realizovať a vypĺňať tak  zmysluplne svoj voľný čas.

                      Nedarí sa tak, ako by sme chceli: budeme pokračovať aj v budúcom školskom roku  a cieľa-       vedome formovať pozitívne myslenie našich žiakov.

           

          • Pokračovať v informatickej výchove našich žiakov i učiteľov –záujem žiakov o informatiku stále rastie, ich zručnosti sa výrazne zlepšujú.

           

          • Interaktívne zážitkové, skúsenostné a  kreatívne vyučovanie- výuku zamerať viac na  rozvoj tvorivosti, aktívneho vnímania,  samostatného myslenia a praktických zručností,  ktoré prepájajú učenie so životom a rozvíjajú personálne a sociálne kompetencie žiakov - nedarí sa tak, ako by sme chceli

           

           

              15.  Spolupráca školy s obcou, radou  rodičov a radou školy

           

                       Spolupráca s obcou bola na veľmi dobrej úrovni. Pán starosta, Ľubomír Krajňanský je prístupný potrebám školy a aj keď nemá financií nazvyš, pomôže. Za ústretovosť a pomoc vždy, keď  potrebujeme, ďakujeme .

               Spolupráca s rodičmi  a radou školyje tiež na dobrej úrovni, rodičia boli prístupní potrebám školy, pomáhali najmä v oblasti získavania sponzorských príspevkov. V mesiaci január sme uskutočnili  6. rodičovský ples. Výťažok z plesu poskytli rodičia na nákup interaktívnej tabule, pomôcok  a odmien pre deti. Ďakujeme.

                                                                                                     

           

          Záver                                                                                                

                Hlavné úlohy a ciele vyplývajúce z plánu práce školy na školský rok 2009/ 2010 sa  nám darilo  plniť. V budúcom školskom roku chceme vo zveľaďovaní školy pokračovať.                                                                                                                                               

           

           

           

           

           

           

           

                                                                                                            Mgr. Alena Hanichová

                                                                                                                  riaditeľka školy

           

           

           

           

           

           

          V Hornej Strede  dňa 27.08. 2010

    • Kontakty

      • Základná škola s materskou školou Horná Streda
      • +42132/7773175 - riaditeľ školy +42132/7773112 - ekonómka +42132/7773102 - materská škola +42132/6401592 - vedúca školskej jedálne, Školská jedáleň e-mail= sjhorna.streda@gmail.com Webová adresa - www.zssmshornastreda.sk
      • Partizánska 391 916 24 Horná Streda Slovakia
      • 36125440
      • zssmshorna.streda@gmail.com, mshorna.streda1@gmail.com .
      • www.zssmshornastreda.sk
  • Fotogaléria

      zatiaľ žiadne údaje