VVČ 2009
Základná škola s materskou školou H o r n á S t r e d a
Správa o výchovno-vzdelávacej činnosti
za školský rok 2008/09
Vypracovala: Mgr. Alena Hanichová
Prerokovaná na hodnotiacej pedagogickej rade 29.6.2009
Správa je vypracovaná podľa vyhlášky 9 MŠ SR zo 16.12.2005.1. Základné identifikačné údaje o škole:
Názov školy: Základná škola s materskou školou Horná Streda
Adresa školy: 916 24 Horná Streda 391
Tel: 032 / 777 31 75, 777 31 12
Internetová adresa:www.zssmshstreda.edupage.org
e-mail: zssmsh.streda@stonline.sk
Zriaďovateľ: Obec Horná Streda
Riaditeľ: Mgr. Alena Hanichová 032 / 7773175, 03207773112
Zástupca: Mgr. Viliam Žitňanský 0949/166409
Zástupca MŠ: Eva Božiková
Výchovný poradca: Mgr. Jarmila Mašánová
Predseda Rady školy: Ing. Libuša Zigová 0907 216 251
Vedenie MZ a PK:
MZ 1. – 4.ročník Mgr. Ingrid Palková
PK spol.-vedných predmetov Mgr. Jarmila Mašánová
PK prírodovedná Mgr. Tomáš Bunček
PK výchovných predmetov Mgr. Lenka Markušová
Koordinátori na ZŠ:
Prevencia drogových závislostí Mgr. Tomáš Galbavý
Správca počítačovej siete Mgr. Tomáš Bunček
Environmentálna výchova Mgr. Tomáš Galbavý
www stránka Mgr. Tomáš Bunček
Školská kronika Mgr. Ingrid Palková
Zameranie školy v šk.r. 2008/09
· na výučbu anglického jazyka od 1. ročníka,
· na tvorbu a ochranu životného prostredia – environmentálne projekty,
· na výučbu práce s počítačom,
· 1.st. - variant jazykový – vyučovanie AJ od 1. roč.,
· 2.st. – variant 2
· Informatika – nepovinný predmet v 7. – 9. roč.,
· EV navštevovalo 8 žiakov a NV katolícku 102 žiakov,
· učitelia v mimovyučovacom čase prípravujú žiakov na súťaže.
2. Údaje o žiakoch školy za školský rok 2008/2009
Ročník
Stav k 15. 9. 2008
Stav k 30. 6. 2009
Počet
tried
Počet žiakov
Z toho Integro-vaných
Počet žiakov
v ŠKD
Počet
tried
Počet žiakov
Z toho Integro-vaných
Počet žiakov
v ŠKD
1.
1
14
0
9
1
14
0
9
2.
1
9
0
7
1
10
0
7
3
1
8
0
7
1
8
0
7
4.
1
14
1
2
1
14
1
2
5.
1
8
0
0
1
8
0
0
6.
1
15
0
0
1
17
0
0
7.
1
15
0
0
1
15
0
0
8.
1
14
0
0
1
15
0
0
9.
1
9
1
0
1
9
1
0
Spolu
9
106
2
25
9
110
2
25
3. Údaje o počte zapísaných žiakov do 1. ročníka ZŠ
POČET ŽIAKOV
Z CELKOVÉHO POČTU ZAPÍSANÝCH
POČET TRIED
SPOLU
DIEVČATÁ
ODKLAD
NEZAŠKOLENÍ V MŠ
13
5
1
0
1
4. Údaje o prijatých žiakoch na štúdium na stredné školy
Z celkového počtu 9 žiakov, všetci boli prijatí na stredné školy a učilištia nasledovne:
Hotelová Akadémia Piešťany 1 žiačka
Gymnázium M.R. Štefánika Nové Mesto N.V. 1 žiak
SOŠ Bzinská ul. Nové Mesto N.V. 1 žiačka 4-ročný odbor
SOŠ Jánošíkova ul. Nové Mesto N.V. 3 žiaci 4-ročné odbory
SOŠ Piešťanská ul. N.V. 1 žiak 4-ročný odbor
SOŠ , Zigmundíka 334, Vrbové 1 žiačka 4-ročný odbor
SOU, ul. Nová Piešťany 1 žiak 3- ročný odbor
Výsledky celoslovenského testovania žiakov 9. ročníka:
Celoslovenského testovania sa v tomto školskom roku v riadnom termíne zúčastnilo 9 žiakov, z toho 1 so ŠVVP .
Naši deviataci
Celoslovenský priemer
Slovenský jazyk
61,8 %
43,9 %
Matematika
53,0 %
37,8 %
Percentil
9,8 %
4,0 %
5. Počet zamestnancov a ich kvalifikácia
ZŠ
· počet pedagogických pracovníkov 12
· počet prevádzkových pracovníkov 5 - /z toho 1 upratovačka na čiastočný
úväzok/
· počet učiteľov na 1.st. 5 - kvalifikovaní
· počet učiteľov na 2.st. 6 - kvalifikovaní
· počet dôchodcov 1 - kvalifikovaný
ŠKD
· počet vychovávateliek v ŠKD 1 – spĺňa kvalifikačný predpoklad
MŠ
· počet pedagogických pracovníkov 2 – spĺňajú kvalifikačný predpoklad
· počet prevádzkových pracovníkov 1 – spĺňa kvalifikačný predpoklad
ŠJ
· počet prevádzkových pracovníkov 3 – spĺňajú kvalifikačný predpoklad
6. Ďalšie vzdelávanie
V oblasti ďalšieho vzdelávania si naši pedagógovia rozširovali svoje vedomosti nasledujúcimi spôsobmi:
o konzultačno-metodické semináre – drogová závislosť Mgr. Galbavý,
o jazyková príprava kvalifikovaných učiteľov 1. stupňa Mgr.Palková,
o uvádzanie začínajúcich učiteľov do praxe – Mgr. Pavlovičová, Mgr. Bohovicová.
Okrem uvedených školení sa zamestnanci zúčastňovali rôznych školení podľa aktuálnych ponúk.
7. Zhodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov
Trieda
1.A
2.A
3.A
4A
5.A
6.A
7.A
8.A
9.A
1.-4.
5.-9.
1.-9.
Počet žiakov
14
10
8
14
8
17
15
15
9
46
64
110
Integrovaní
1
1
1
1
2
Oslob.od pov.doch.
Oslob.od vyuč.pred.
Odklad pov. šk. d.
1
1
1
Počet ž. v ŠKD
25
Odhlásenie zo ZŠ
Prihlásenie do ZŠ
1
2
1
1
3
4
Plnenie škol.doch.mimo úz.SR
1
1
1
P r o s p e c h
Prospeli
14
10
8
14
8
17
15
15
9
46
64
110
Výborný prospech
14
5
3
6
3
1
5
5
28
14
42
Žiaci vyž.osob.starostl.
1
4
4
2
1
1
Návrhy na vyšetr.PPP
1
2
1
1
Neprospeli
Neklasifikovaní
Opravné skúšky
Opakovanie ročníka
P r i e m e r n á z n á m k a
Slov. jaz. a literat.
1
1,5
1,75
1,93
2,1
2
2,32
2,1
2,33
Cudzí jazyk
1
-
1,75
1,64
2,9
2,24
2,75
2,5
2,55
Matematika
1
1,3
1,75
1,71
2,2
2,29
2,68
2,5
2,33
Ostat. klasif. predm.
1
1,5
1,1
1,57
1,1
1,26
1,53
1,5
1,62
S p r á v a n i e
Zníž. znám. – správ.
D o c h á d z k a
Vymeškané hodiny
654
629
633
637
502
920
1005
1215
1018
2553
4660
7213
Priemer
46,7
62,9
79,1
48,6
62,7
34,1
71,8
81
113
55,5
72,8
65,57
Neosprav. hodiny
1
2
1
2
3
Krúžková činnosť:
Názov krúžku
Vedúci krúžku
Počet hodín v týždni
Angličtina hrou
Mgr. Mašánová
1x 2 hodiny
Anglická konverzácia
Mgr. Mašánová
1x 2 hodiny
Tanečný
Mgr. Palková
1x 2 hodiny
Hra na flautu
Mgr. Rajnohová
1x 2 hodiny
Počítačový I. st.
Mgr. Palková
1x 2 hodiny
Strelecký
Mgr. Galbavý
1x2 hodiny
Prírodovedný
Mgr. Galbavý
1x2 hodiny
Športový I.st.
Mgr. Žitňanský
1x 2 hodiny
Športový II.st.
Mgr. Žitňanský
1x 2 hodiny
Cvičenia z M II. st.
Mgr. Bunček
1x 2 hodiny
Matematika hrou I.st.
Mgr. Bohovicová
1x 2 hodiny
Florbal
Mgr. Bunček
1x 2 hodiny
Stolný tenis
p. uč. Sabo
1x 2 hodiny
Spevácky
p. uč. Sabová
1x 2 hodiny
Úspechy žiakov v súťažiach
Vesmír očami detí : 1. roč. do celoslovenského kola
Šaliansky Maťko:. 4.r. do obvod. kola .
Rozprávkové vretienko: 4. r. do okres. kola
Podjavorinskej Bzince: 3. r. do obvod. kola
Slávik Slovenska: 1. kat.: 2. miesto v okresnom kole
2. kat.: 3. miesto v okresnom kole
PYTAGORIÁDA : P 4: 2. miesto v okresnom kole
Florbal Omšenie: 3. miesto
Hokejbal Piešťany: 1. miesto v okresnom kole
Futbal /ml. žiaci/ NM n/V: 3. miesto v okresnom kole
Súťaž v streľbe Veľký Krtíš:
8. Inšpekčná činnosť
Školská inšpekcia u nás v školskom roku 2008/2009 nebola.
9. Vnútroškolská kontrola
Bola zameraná na:
- získanie prehľadu o odbornej a metodickej pripravenosti učiteľov a výchovných pracovníkov,
- získanie prehľadu o úrovni výchovno – vzdelávacieho procesu,
- sledovanie odstránenia nedostatkov vo výchovno-vzdelávacej činnosti,
- získanie prehľadu o objektívnosti hodnotenia a klasifikácie žiakov jednotlivými učiteľmi. Využívali sme rozhovory, riadené rozhovory, priame alebo nepriame pozorovanie, hospitácie u každého vyučujúceho kontrolu povinnej dokumentácie, stav a úroveň dozorov, zastupované hodiny, stav a úroveň prosperity žiakov, ich správanie, úspešnosť v jednotlivých predmetoch, žiakov napomínaných k väčšej usilovnosti a zo správania. Usmerňovali a sledovali sme prácu triednych učiteľov. Sledovali sme dodržiavanie pracovného poriadku a ostatných vnútroorganizačných usmernení. Sledovali sme prechod žiakov zo 4. roč. do 5. roč. Kontrola a usmerňovanie hospodárenia v zmysle platných zákonov prebiehala v súlade s vyhláškami a nariadeniami.
Zistené pozitíva:
- učitelia vedia žiakov zaujať, získať ich pre mimotriedne aktivity,
- vzájomná pomoc a spolupráca medzi učiteľmi,
- využívanie ITK vo vyučovaní,
- práca so vzdelávacím programom ALBERT,
- podpora vzdelávania učiteľov zo strany vedenia.
Zistené nedostatky:
· vo vedení triednej dokumentácie – napr. zápisy do triednych kníh,
· málo vzájomných hospitácií,
· ešte stále málo využívané pomôcky.
Závery pre budúci šk.rok:
- stále zlepšovanie komunikáciu s rodičmi a radou školy,
- zvýšenie počtu vzájomných hospitácií,
častejšie využívanie názorných pomôcok na vyučovaní.
10. P r á c a m e t o d i c k ý c h o r g á n o v:
V školskom roku 2008 - 2009 pracovali na škole tri predmetové komisie a jedno metodické združenie pre 1. – 4. roč. Každá PK a MZ mali vypracovaný plán práce, ktorý priebežne plnili.
Jednotliví vyučujúci sa zúčastňovali školení podľa aktuálnych ponúk.
M Z 1. - 4. ročník
Vyučujúce v tomto združení uplatňovali vo vyučovaní nové poznatky, ktoré získali z ped. časopisov, seminárov a spoločných stretnutí. V učebných plánoch vymedzili základné učivo, pozornosť venovali i rozširujúcemu učivu pre nadaných žiakov. Zapojili sa do prípravy a realizácie kultúrnych programov pri príležitosti Vianočnej besiedky, Dňa matiek, Dňa Zeme. Veľkú pozornosť venovali nácviku čítania s porozumením a komunikatívnym zručnostiam detí. Veľa diskutovali o hodnotení a klasifikácii písomných aj ústnych prejavov žiakov. Pravidelne navštevovali žiacku knižnicu a viedli deti k mimoškolskému čítaniu. Aktualizovali výstavku detských prác. K zlepšeniu kultúrneho rozhľadu detí prispeli návštevy divadelných predstavení, školské výlety a exkurzie. Zúčastňovali sa rôznych športových súťaží.
Východiská pre budúci rok:
- zefektívniť vyučovací proces,
- využívať pomôcky - názornosť na 1.stupni, naďalej sa zúčastňovať zasadnutí MZ,
- pripravovať kultúrne podujatia,
- naďalej budovať estetické prostredie tried a chodieb
- spolupracovať s MŠ pred zápisom detí do 1. ročníka ZŠ
- zúčastňovať sa rôznych podujatí poriadaných na okresnej úrovni,
- pripravovať pre deti súťaže vedomostného a športového typu,
- spolupracovať s PK pri prechode žiakov z I. na II. stupeň
- naďalej podporovať odborný rast vyučujúcich.
PK-spoločenskovedná
Členovia komisie pracovali podľa plánu. Na zasadnutiachh sa prerokovávali plánované úlohy
a aktuálne problémy SJL, AJ, D. Realizovali tieto naplánované úlohy:
S l o v e n s k ý j a z y k:
- dodržiavať platné UO pre 5.-9.ročník ZŠ, schválené MŠ SR s platnosťou od 1.9.1997,
- dodržiavať počty predpísaných diktátov a písomných prác,
- dodržiavať časovo – tematické plány,
- zamerať sa na rozvoj komunikatívnych a písomných zručností,
- zvyšovať vedomostnú úroveň žiakov,
- využívať vo vzdelávacom procese významné sviatky a výročia, zamerať sa na oblasť prevencie
drogovej závislosti a sexuálnej výchovy,
- organizovať kultúrne podujatia a exkurzie,
- využívať metodické materiály a inú doplnkovú literatúru k dejinám nášho regiónu. Poznávať významné osobnosti, ktoré prispeli k upevneniu slovenskej štátnosti, prehlbovať rozumovú, mravnú, etickú a citovú výchovu,
- spolupracovať s PK na 2. stupni pri prechode žiakov zo 4. do 5. ročníka.
A n g l ic k ý j a z y k:
- dodržiavali sa UO pre Aj, ktoré schválilo MŠ SR dňa 27.9.1999 splatnosťou od 1.9.2000,
- vyučovacie hodiny boli zamerané najmä na komunikačné schopnosti žiakov,
- podľa možností sa žiaci na hodinách vzdelávali on line na PC, kde pracovali na rôznych
prístupných webových stránkach,
- vypracovávali rôzne projektové práce, v ktorých využívali osvojené vedomosti z Aj ,
dopĺňali ich informáciami z encyklopédii a internetu,
- žiaci 9. ročníka sa zúčastnili testu organizovaného org. Scio.cz, v ktorom si mohli
porovnať vedomosti so svojimi rovesníkmi z EÚ.
D e j e p i s:
- vyučujúca postupovala podľa platných učebných osnov,
- žiaci na hodinách poznávali históriu našej oblasti,
- pri výučbe využívali IKT,
- vo vyučovacom procese sa realizovali medzipredmetové vzťahy.
PK-prírodovedná
Práca PK bola zameraná na plnenie úloh vyplývajúcich z plánu práce a z POP. Členovia využívali na realizáciu hlavných úloh učivo predpísané osnovami.. Zastupovali predmety M, F CH, P a Z, zúčastňovali sa rôznych kurzov a projektov. Plnili nasledovné úlohy:
§ rozvíjať tvorivosť a samostatné myslenie žiakov,
§ venovať pozornosť slaboprospievajúcim, integrovaným i nadaným žiakom,
§ žiakom 5. ročníka zabezpečiť plynulý prechod na II. stupeň,
§ sledovať a vyhodnocovať výsledky štvrťročných písomných prác, vstupných previerok, ň,
§ uplatnovať poznatky zo štúdia odbornej literatúry,
§ používať dostupné pomôcky a didaktickú techniku,
§ využívať počítače a internet,
§ dodržiavať laboratórne práce,
§ pripraviť žiakov 9. ročníka na pohovory a na celoslovenské testovanie.
PK-výchovy
Členovia PK – výchovy boli všetci zapojení do plnení vytýčených úloh, ktoré sa podarilo i splniť:
v nad'alej žiakov zapájat' do sút'aží VV, TchV, HV, TV - zvýšit' účast' na nich, organizovat' viac školských súťaží, medziškolské zápasy - TV,
- venovat' pozornost' talentovaným deťom a ich rozvoju,
- zúčastňovať sa kultúrnych vystúpení, exkurzií,
- pracovat' na výchove mravnej, etickej, citovej, enviromentálnej, budovat' vzt'ah k práci, žiakov oboznamovať s právami detí - uvedomenie si ochrany samého seba pred šikanovaním, zabránit' šíreniu rasistických názorov,
- prostredníctvom športu viest' žiakov k zdravému spôsobu života, prevencia proti drogám a iným formám návykových látok,
- výchova k manželstvu a rodičovstvu - kultúrne dospievanie, formy rodiny, povinnosti rodičov voči dieťaťu ,...
- vyzdvihnút' význam enviromentálnej výchovy a jej vplyv na náš život.
T e l e s n á v ý c h o v a bola zameraná na zvyšovanie telesnej a pohybovej zdatnosti a na upevňovanie zdravia a prípravu žiakov na športové sút'aže poriadané na okresnej úrovni. Vytvorili sme si vlastné súťaže - vianočný ping-pongový turnaj a na konci školského roka basketbalový turnaj žiaci – učitelia.
V ý t v a r n á v ý c h o v a bola zameraná na rozvoj tvorivosti, predstavivosti, výtvarného a estetického cítenia. Práce boli zamerané na ochranu človeka a prírody, protidrogovú tematiku, ľudové tradície (via-nočné ozdoby, kraslice, korbáče) ilustrácie kníh, tematické kreslenie. V priestoroch školy bola pravidelne obmieňaná výzdoba školy.
O b č i a n s k a v ý c h o v a . Pani učiteľky viedli žiakov k národnému povedomiu, prehlbovali mravnú a citovú výchovu. Dôraz kládli na protidrogovú výchovu, výchovu k manželstvu a rodičovstvu a prosocionálnu výchovu.
H u d o b n á v ý c h o v a - učiteľky I. a II. stupňa vzájomne spolupracovali a zapojili sa do nácviku programu na viaceré podujatia počas celého školského roku..
T e c h n i c k á v ý c h o v a žiaci získavali poznatky pri práci s materiálom, ako aj s používaním nástrojov a náradia. Boli vedení k praktickým činnostiam, k estetickému správaniu pri stolovaní, k rozvoju tvorivosti.
Práca ŠKD
V tomto školskom roku bolo zriadené 1 oddelenie, ktoré navštevovali žiaci 1. - 5. ročníka. Pri tomto zložení je práca vel'mi náročná. Napriek tomu si deti plnili svoje povinnosti, pripravovali sa na vyučovanie, rozvíjali svoje záujmy, uspokojovali svoje túžby a potreby. Žiaci sa zapojili do zberovej činnosti, do besied, absolvovali vychádzky a exkurzie. Pripravovali programy na kultúrne podujatia, zhotovovali darčeky pre prvákov.
Pani vychovávatel'ka sa z deťmi zapojila do výzdoby a skrášl'ovania školy. Činnosť ŠKD hodnotíme vel'mi dobre..
Práca výchovnej poradkyne
Funkciu vých. poradkyne zastáva Mgr. Mašánová. Práca výchovnej poradkyne bola zameraná hlavne na poradenstvo pri voľbe povolania. Pracovala podl'a plánu práce. V jednotlivých ročníkoch na 2. stupni výchovná poradkyňa uskutočnila rôzne aktivity zamerané na sebapoznávanie, poznávanie svojich danností a predpokladov pre budúce povolanie.
Výchovná poradkyňa uskutočnila 3 stretnutia pre končiacich žiakov a ich rodičov, s cieľom oboznámiť ich s možnosťami štúdia. Títo žiaci boli na Dni otvorených dverí škôl, o ktoré mali zájem. Okrem toho sa žiaci 9. roč. zúčastnili Burzy informácií o stredných školách v Piešťanoch a v Novom Meste n./V. V spolupráci s CPPPaP Nové Mesto n./V Mgr. Kĺbiková, psychologička, uskutočnila dve stretnutia 3. v 9. roč.
11. Aktivity školy, prezentácia školy na verejnosti
Individuálne aktivity:
- každý vyučujúci v plánoch svojho predmetu
- vychádzky vyplývajúce z učiva prvouky a prírodovedy - I.stupeň
- triedni učitelia v rámci triednických hodín
- ŠKD v plánoch výchovnej činnosti
- pravidelná starostlivosť o areál školy - technická výchova
Spoločné akcie:
* Zimné účelové cvičenie: ochrana prírody – správanie sa v prírode
* Návšteva VHÚ Piešťany
* Spanie v škole
* Súťaž o najkrajšieho svetlonosa
* Beseda s programom pre dôchodcov
* Mikuláš
* Vianočné trhy
* Vianočná akadémia
* Vianočný turnaj v stolnom tenise
* Súťaž v stavaní snehuliakov
* Sánkovačka na Bezovci
* Výstava exotických zvierat
* Karneval
* Apríl – mesiac lesov
* Deň Zeme – čistenie areálu školy a blízkeho okolia obce
* Deň matiek
* Deň otvorených dverí
* Deň Eura
* Dopravná výchova - Vrbové
* MDD
* Besedy so psychológom CPPPaP Nové Mesto n/V
* Letné účelové cvičenie: ochrana prírody – správanie sa v prírode
* Basketbalový turnaj učitelia - žiaci
Kultúrno-spoločenské akcie v škole:
- Deň úcty k starším
- 5. rodičovský ples
- Výchovné koncerty
Aktivity v oblasti primárnej drogovej prevencie:
Koordinátor fungoval ako: 1. poradca žiakov,
2. metodik a koordinátor prevencie na ZŠ,
3. podieľal sa na plnení Národného programu boja proti drogám.
V priebehu tohto šk. roka sa zúčastnil zasadnutí a školení koordinátorov prevencie, ktoré organizuje CPPPaP v Novom Meste nad Váhom.
Výlety a exkurzie
I. stupeň:
Exkurzia Krakovany – pštrosia farma, súkromné múzeum, tvorivá dielňa
Sánkovačka na Bezovci
Divadelné predstavenie Veveričky v Nitre
Škola v prírode Liptovský Ján
Výlet Topoľčianky – Tesárske Mlyňany
II. stupeň:
VÚ RV Piešťany
Lyžiarsky výcvik – Makov
Výlet Bojnice
Výlet Bezovec – návšteva farmy Nový Zéland
Výlet Piešťany
12. Priestorové a materiálno-technické podmienky školy
Čo sa nám podarilo?
- ZŠ - výmena okien na triedach a kabinetoch,
- vybavenie počítačovej učebne,
- rekonštrukcia prírodopisnej učebne,
- dokončenie opravy celej strechy,
- čiastočné odstránenie nedostatkov z revízií,
- maľovanie tried,
- rekonštrukcia časti vodovodného potrubia,
- MŠ - výmena okien na spálni, maľovanie, nový koberec a žalúzia,
- nové zariadenie druhej triedy,
- nákup hier,
- ŠKD - nákup pomôcok a hier.
Čo nás čaká perspektívne v budúcnosti?
- žalúzie na okná tried,
- maľovanie ostatných priestorov,
- výmena podlahových krytín,
- oprava komína na kotolni,
- zateplenie budovy.
13. Finančné a hmotné zabezpečenie výchovno-vzdelávacej činnosti školy
K bezproblémovému chodu školy a plneniu si záväzkov voči pracovníkom, dodávateľom enegií a služieb,… nám pomohol pán starosta zapožičaním chýbajúcich finančných prostriedkov. Peniaze síce prichádzali pravidelne aj do PK aj do OK, ale nepostačovali a dohodovacie konanie sa nekonalo. Nadčasy zamestnancom boli preplácané, peniaze zo vzdelávacích poukazov sa použili na mzdy a materiál pre krúžky. Pravidelne sme dávali robiť všetky revízie: kotolňa, tlakové nádoby, komíny, hasiace prístroje, hydranty, ručné el. náradie, zdvíhacie zariadenia, TV náradie, bleskozvody a elektrické rozvody.
a) dotácie zo štátneho rozpočtu
Prenesené kompetencie
9. – 12. / 2008
1. – 8. / 2009
na žiaka
na školu
na žiaka
na školu
Dotácia od KŠU
17 773,- Sk
1 884 000,- Sk
1 108,56,- €
117 508,- €
Originálne kompetencie
9. – 12. / 2008
1. – 8. / 2009
MŠ + ŠJ + ŠKD
1 114 086,- Sk
63 192,- €
b) príspevky na čiastočnú úpravu nákladov spojených s hmotným zabezpečením školy od rodičov
MŠ – 150,- Sk/mesiac, od 01.01.2009 6,64,- €/mesiac;
ŠKD – 80,- Sk/mesiac; od 01.01.2009 3,00,- €/mesiac
9-12/2008
1-6/2009
spolu
poplatky MŠ
17 000,- Sk
660,68,- €
1 224,98,- €
poplatky ŠKD
7 520,- Sk
432,00,- €
681,62,- €
Použitie poplatkov v MŠ:
Nákup hračiek a zariadenia MŠ
Použitie poplatkov v ŠKD:
Hračky a didaktické pomôcky
c) finančné prostriedky prijaté za vzdelávacie poukazy a ich použitie
Zo124 žiakov školy odovzdalo našej škole 124 žiakov vzdelkávací poukaz.
príjem 9. - 12. 2008
1 115,00,- €
príjem 1. - 8. 2009
1 764,00,- €
Príjem spolu
2 879,32,- €
Mzdy a odvody 9. - 12. 2008
691, 82,- €
Mzdy a odvody 1. – 8. 2009
1157,50,- €
Mzdy 2008/09 spolu
1 849,32,- €
Materiál do krúžkov 9. - 12. 2008
423,52,- €
Materiál do krúžkov 1. - 8. 2009
606,21,- €
Materiál 2008/09 spolu
1 029,73,- €
d) finančné prostriedky od rodičov, právnických a fyzických osôb a ich použitie
9-12/2008
1-6/2009
spolu
použitie
nájom telocvične
298.75,-
20,00,-
318,00 ,-
opravy
ŠJ réžia zamestnanci
1 043,16,-
2392,28,-
3435,44,-
energie, zariadenie kuchyne, revízie, OOP, kancelárske a čistiace prostriedky
ŠJ réžia cudzí stravníci
-
-
-
nájom priestorov
589,31,-
542.12,-
1 131.43,-
opravy
e) iné finančné prostriedky
9-12/2008
1-8 /2009
spolu
použitie
Od OcÚ
11 974,00,-
53 878,42,-
65 853,19,-
Pitná voda, oprava vodovod. potrubia, technik PO, BOZP, revízie, oprava strechy, počítače
Rodičovský ples
1 430,00,-
1 430,00,-
učebné pomôcky, počítače
14. Koncepčný zámer rozvoja školy, jeho plnenie
· Zlepšiť kvalitu výchovno-vzdelávacej práce - podľa najnovších osvedčených metód a foriem práce, pravidelná kontrola vyučovacích výsledkov žiakov, pedagogická pomoc vyučujúcim (podľa potreby), projektové vyučovanie, spolupráca s inými školami a porovnanie úrovne práce žiakov i učiteľov, vytvárať priestor pre individuálnu prácu so žiakmi, spolupráca so Spoločným úradom samosprávy – školským úradom a Okresnou pedagogicko-psychologickou poradňou.
darí sa: učitelia majú snahu sa vzdelávať, navštevujú školenia alebo sa sami vzdelávajú, spolupráca s úradmi je veľmi dobrá, pracovníci školského úradu a PPP sú ochotní a nápomocní.
· Posilňovať čitateľskú gramotnosť
Nedarí sa: žiaci nečítajú na požadovanej úrovni, najväčšie problémy majú s pochopením čítaného a tiež v orientácii v texte. Na tento cieľ sa vedenie zameria aj v budúcom školskom roku.
· Viesť žiakov k zdravému životnému štýlu - deťom bola ponúknutá široká paleta záujmových krúžkov, rôzne školské i mimoškolské aktivity, v ktorých sa mohli žiaci realizovať a vypĺňať tak zmysluplne svoj voľný čas.
Nedarí sa tak,akoby sme chceli: budeme pokračovať aj v budúcom školskom roku a cieľa- vedome formovať pozitívne myslenie našich žiakov.
· Pokračovať v informatickej výchove našich žiakov i učiteľov - naši žiaci pracujú s počítačmi už od 5.ročníka na hodinách Tchv a na hodinách Informatiky v 5. až 9.roč., ich zručnosti sa výrazne zlepšujú.
· Interaktívne zážitkové, skúsenostné a kreatívne vyučovanie - výuku zamerať viac na rozvoj tvorivosti, aktívneho vnímania, samostatného myslenia a praktických zručností, ktoré prepájajú učenie so životom a rozvíjajú personálne a sociálne kompetencie žiakov - nedarí sa tak, jako by sme chceli.
15. Spolupráca školy s obcou, radou rodičov a radou školy
Spolupráca s obcou bola na veľmi dobrej úrovni. Pán starosta, Ľubomír Krajňanský sa v uplynulom školskom roku veľmi zaslúžil o materiálne vybavenie školy a o údržbu a opravu budovy – výmena okien, oprava celej strechy, oprava vodovodného potrubia, … . Za ústretovosť a pomoc vždy, keď potrebujeme, ďakujeme .
Spolupráca s rodičmi a radou školy je tiež na dobrej úrovni, rodičia boli prístupní potrebám školy, pomáhali najmä v oblasti získavania sponzorských príspevkov. V mesiaci január sme uskutočnili 5. rodičovský ples. Výťažok z plesu poskytli rodičia na nákup počítačov, pomôcok a odmien pre deti. Ďakujeme.
Záver
Hlavné úlohy a ciele vyplývajúce z plánu práce školy na školský rok 2008/09 sa nám darilo plniť. V budúcom školskom roku budeme vo zveľaďovaní školy pokračovať.
Mgr. Alena Hanichová
riaditeľka školy
V Hornej Strede dňa 27.07. 2009